Пут једног малог Легослава :)

Прошлог викенда сам присуствовала финалу FLL такмичења, које је одржано у једном малом градићу Радје об Драви у Словенији.

12799311_10208745883028233_3550581390468105461_nУкључила сам се у једну велику авантуру, која за мене и моје ђаке тек почиње, и надам се, која ће још дуго да траје.

Оно што сам видела у Словенији ме је оставило без даха.

Нећу овде причати о томе шта је који тим радио, јер би ми за то требале стотине и стотине написаних страница.

Желим да изнесем своје одушевљење такмичењем, односно целокупним пројектом FLL, који представља суштину данашњег образовања младих.

Кроз овај пројекат клинци уче вештине које су неопходне за живот у 21. веку: решавање проблема, сарадња, тимски рад, размена идеја, …….

Не могу да опишем своја осећања када сам ушла у салу у којој се одржава такмичење.

Радост!

Какав налет позитивне енергије, узбуђења док се крећем по дворани у којој тимови постављају своје штандове. Каква невероватна организација сваког члана тима, свако зна шта ради, нема тензије. Само ужурбаност да би се све на време поставило, како би сваким и најситнијим детаљем на штанду приказали шта и како су радили током овог циклуса FLLа.

Халу преплављују креативне идеје о рециклажи, од био отпада и њеног коришћења, па до холограма.

А онда, на средини, столови за робот игру. Узбуђењу нема краја.

Лего! Лего!

Како невероватна трансформација од обичне коцкице до машине која извршава све што су јој рекли да ради.

Вау! О, како је лепо бити ја у овом тренутку, кад се налазим у истој просторији са младим креативним људима који кроз најразличије дизајнерска решења и програмске стратегије једну играчку која се састоји од коцкица претварају у „Оптимус Прајма“ који решава све препреке у једном даху, без грешке. Различите додатне алатке конструисане од стране ових младих људи померају границе у дизајну Лего коцкица.

А мој тим, били смо 14. у генералном пласману. Задовољни!

Дошли смо у Словенији да учимо од искуснијих, да почнемо да размишљамо како се долази до информација кроз истраживачки рад, о томе како да презентујемо своје резултате и како да почнемо да радимо у ефикасном тиму. Да научимо да сваки појединац постиже више у тиму него што би икада могао сам.

По ономе што сам видела, ми нисмо далеко од Словенаца, једина разлика je у томе што се идеје и основне вредности FLL пропагирају од најранијег узраста и у свакој школској активности, и наставној и ненаставној.

Мали савет за оне који желе да се укључе у FLL. Припремите се за дуготрајно „надметање“ са својим ђацима. Осим тога важно је да ви као наставник нисте сами, да имате подршку својих колега. Најпре, ми наставници треба да научимо да радимо у тиму и да своја искуства делимо са другима, а онда ћемо много лакше и клинце научили тим вредностима.

За следећу годину сам научила да је за моје ђаке важно да знају да презентују оно што сами ураде. Јасно и прецизно, да сваком буде јасно. Уједно, морате научити да су и они огроман део процеса одлучивања. Да будете спремни на свакаква питања на која сигурно нећете знати одговор. Да сте спремни да учите од њих.

За ову годину смо завршили једно поглавље FLL у мојој школи, али „игра“ тек почиње.

Атмосфера са такмичења.

Радујем се новом изазову! Animals Allies …..

Оставите одговор

